I was very satisfied with the colour and styling I received at Bjoern Mentler Friseure, however I was disappointed with their transparency regarding the cost of service.
I booked for a colour and styling ("Waschen, Schneiden, Föhnen ab 10 Jahre") through Salonmeister, with the advertised price of 29EUR.
When I came to pay however, I was informed that my bill came to 69EUR. Effectively double the price I was expecting.
Upon expressing shock that there was such a substantial difference in the price, it was explained to me—by an employee, and subsequently the owner—that there were additional costs involved in the process, and that the price was "ab" 29EUR. (I double-checked this later: On bm-friseure.de the price appears with "ab", however on the salonmeister.de website this is not the case.) Additionally, I was informed that customers are able to ask about the total cost involved during the consultation.
I am aware that as a customer, I have the freedom to ask about total costs prior to a receiving service. However—and this is a big however—as a service-provider, is a company not obliged to make the costs as transparent as possible? And, is it not best-practice to inform the customer when the cost is significantly higher than the price advertised when booking? (To clarify, I had an existing light-brown colour with brown regrowth, and my hair was dyed a dark-brown/chestnut; there were no streaks, chunks or highlights etc.)
I was optimistic about finally having found a regular salon in my 'Kiez'. Unfortunately however, I left Bjoern Mentler Friseure disappointed.
secretfox•vor mehr als 8 Jahren
Zum zweiten mal da gewesen. Wie immer super zufrieden mit allem! Strähnchen, Schnitt und Styling in 2 Stunden. Ich komme gerne wieder...
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Anonym•vor mehr als 8 Jahren
Es war wunderbar und Marina hat genau meine Vorstellung umgesetzt ,die Atmosphäre war sehr herzlich und ich fühlte mich sehr gut beraten ,kann ich nur weiter empfehlen
Inge•vor mehr als 8 Jahren
Ganz toll und sehr entspannt. Es sieht so aus, dass ich bald wieder komme:) Ein toller Laden mit netten Menschen!
Gestylt von Bjoern•Damenhaarschnitt
Jörn•vor mehr als 8 Jahren
Bei der Begrüßung fing für mich das Wohlfühlen an, ich wurde gut betreut und beraten, die Atmosphäre ist ruhig-entspannt-fröhlich, dabei nicht "aufgesetzt". Aus meinen Haaren wurde endlich eine Frisur gemacht und nicht einfach nur dran rumgeschnippelt, damit sie kürzer sind. Kurz: Ich bin super zufrieden und habe schon den nächsten Termin vereinbart.